Thursday, January 8, 2009

FUCK ISRAEL & AMERIKA

Ok nak cerite sikit, minggu lepas aku didatangi mimpi yang cukup 'real' seolah2 bukan dibuai mimpi..
dalam mimpi ni tibe2 aku tercampak di tanah arab... aku pon tak sure kat mane la..
tp dalam hati aku berkate..."ni kat Iran ni".. sebab pada waktu itu kaum hawa di tempat tu sumenyer berjubah hitam..
dalam kepale hotak ni..asal saje perempuan berjubah hitam ..mesti kat negara iran...
cukup indah pada permulaan mimpi...suasana cukup aman dan tenang walaupun dikelilingi runtuhan banggunan ibarat negara selepas berperang.(wah novel giler ayat aku)... dalam keadaan tenang tu,
mula kedengaran satu bunyi yang mengaum di ruang udara..ngaumm!!
bukan harimau terbang...tp bunyi sekumpulan jet pejuang!!(aku lupe camne bunyi jet pejuang)....orang ramai sume ketakutan..berkeliaran, bersepah lari selamatkan diri..ibu dan anak kecil berpelukan...aku yang terpinga2 di negara orang ni pon turut berlari dalam keadaan tertanye2...
"ape ke hal ni?'
"ape ke hey??!"...
lari laju2 tibe-tibe sampai di pantai... aku mendongak ke langit..kelihatan beribu riban bom roket...banyakk siuttt...aku mencari punca arah roket tersebut...dan pandang sekali lg ke arah laut.. kelihatan beratus2 kapal perang canggih tidak putus2 melancarkan bom roket berpandu..dasyat woa! sumpah takott!..
air mate tibe2 berlinangan tak tau kenape...mungkin takot sngt kot..
pada mastu aku sedar rupenyer aku ni sedang bermimpi..tak sanggup nak layan mimpi tu,
aku pon terus bangun dan mengesat air mate serta beristighfar berulang kali..
aku xsangke dapat mimpi yang cukup menginsafkan dan menyedarkan aku bahawa bertapa aman nyer tanah air yang ku duduki sekarang ni...
aku pon capai tuala..terus mandiii.. dalam toilet..termenung dan terpikir kembali akan mimpi ku tadi..mcm ade suatu petanda yang tak elok...aku cadang lepas mandi ni nak bercerite kat mak tersayng.. tp sampai ke malam tak cerite2...
sampai kol 8 malam terus santai depan tv sambil tengok buletin utama..
tajuk utama berita pada malam tu..
'ISRAEL MEMBEDIL GAZA'..
".subhanallah! mimpi aku rupenyer ade petanda!!"jerit dalam hati..
meremang bulu roma apabila teringt kembali mimpi malam tadi...
"rupenyer lokasi mimpi aku tu di GAZA bukannyer di Iran" nada berbisik..
mastu nak bercerite kat orang pon mesti orang tak caye, dan mesti memandang enteng cerite aku tu... dan2 je berite keluar baru nak cakap datang mimpi laa..sape nak caye, ye daak?hehe.
tp lantak laa..biar aku simpan cerite mimpi aku ini....
simpan xsimpan gak la..da bcerite pon kat sini..hehe.
Itu jela nak cerite...insafff woaa.. korang pon patut insaf!..jangan nak enjoi jee..
ingt sikit kiamat da dekat! aku selalu berpesan pada diri aku ini..
agar tidak terlalu leka dan alpa ngan duniawi....ketika kite bersuke ria ingt la orang yang susah.. dan aku nak ajak sume umat Islam kat Malaysia ni...jomla pakat ramai2 boikot segala benda jadah barang amerika BANGSAT dan israel NIRROJIM ni..
lepas ni xyah la dok bangge nak p minum kat STARBUCK tu..mcm bagus je nak minum kat situ!.dala mahal!! baik minum teh tarik kat mamak..walaupon rase teh tarik nye agak jalang!..
Baru2 ni aku ade pekena prosperity kat Mc D bersame myjijie..laa ni baru terase mcm mual pulak bile teringat makan bende alah tu.
(cey2..dan2 je nak mual..mungkin sbb dah benci giler kat amerika kot...sampai datang mimpi)..
aku rase ni laa selemah2 iman yang mampu kite buat...
nak suruh korang berjihad gi sane..xde nyerrr...aku boleh bet! zaman skrang ni mane de orang mempunyai iman hakiki...klu ade pon bukan kat negara Malaysia ni laa...
UmatIslam kat negara ni pon mcm da xbape nak folllow sngt ISLAM yang sbnar (aku pon same dengan jelaa)...sedang kan nak laksanakan HUKUM ALLAH pon di perlekeh oleh orang ISLAM kat negara ni...pe tah lg bangsa lain yang nak mengikutnya..bg aku..negara kite ni..ISLAM sekadar name jee..konon nye hudud xsesuai digunakan di negara ini sbb mempunyai pelbagai kaum....bullshitt!!...zaman nabi dulu pon ramai kaum dan agama gak...terlaksana ngan mashur je kota Madhinah...tah laa..aku pon bukan perfect sngt pon..bak kata Nabil raja lawak tu.."kite ni same dengan jee'' hee..ade gak buat silap..tp cume nak beri pandangan jelaaa..ok..sebagai penutup entri aku ni...aku nak bg teka teki....

teka-teki: Dalam bnyak2 kopi...kopi ape yang buat korang berpikir?....

jawapannye: KOPIkir la sendiriii!!!!! hahahahah assalamualaikom!!

10 comments:

ungu violet said...

kita boikot brg mereka!!!!!

mimie kusya said...

yer boikot2!
hemmm patut le hari tu teringin sgt nak mkn mcd.. rupenye2 nak kene boikot..kekeke

alan hussin said...

cantekk!! da ade 2 orang gadis dari negara ni turut nak memboikot...gud2 guddddd gurlsss! ( tunjuk thumb up kat korangg) hehe

maksu said...

aslkm wbt.

alannnnnnnnn!!!!!!!!!!
dh koje hang skang ek.
alhamdulillah.

alan hussin said...

eh..ha'a da kojee..
tp ni maksu mane ni?
huhu..agak misteri ni...

Ceera said...

hebat oh ko dapat petanda.... =P

yela2, aku percaya mimpi ko tu, hehe..

thejijie said...

ooo maksuu..sy kenal dia yang:P

alan hussin said...

ceera : hebat? huhu..rase spesel sikit sbb bertuah dapat mimpi camtu..
secara kebetulan...

myjijie: sape maksu yang??

acikwon said...

aiseh...ttibe gerun lk kt cik jijie!hehe...jgn marah aaa...

alan! hang comment den lan kat http://www.maksunurul.blogspot.com.
jgn biokan hdp anda trus diselubungi misteriiiiiiiiii......

thejijie said...

apsal gerun plk? sy ade ghope makan owang ke